Boekje voor stresskippenGuus Martens

Korte beschrijving:

Iedereen heeft wel eens last van stressklachten. De oorzaken zijn niet altijd te voorkomen, maar je kunt er wel voor zorgen dat je minder gauw in de stress schiet waardoor deze klachten niet langer je leven beheersen. Luchtig en met humor laat Guus Martens zien hoe je definitief met stressklachten af kunt rekenen. Door middel van eenvoudige meditaties en oefeningen voor ademhaling, beweging en beheersing van je gedachten leer je rustig en kalm te blijven in stressvolle situaties.
Een handig en compact boekje voor mensen die geen tijd en rust hebben om dikke boeken over stress te lezen.

Biografie Guus Martens:

De liefde voor het schrijven begon op het gymnasium: vrije opstellen, gedichten en brieven. Daarna werden het essays die je met vrienden besprak. Als docent binnen het hbo beleefde je plezier aan het uitschrijven van lesstof over het Nederlandse onderwijs, filosofie en pedagogiek. Intussen volgde ik opleidingen voor natuurgeneeswijze en acupunctuur. Mijn schrijverijen resulteerden in boeken over beroepskeuze, gezondheid en dagboekverhalen. Tussendoor maak ik teksten en haiku, die ik op deze en op andere sites publiceer. De laatste jaren heb ik me met het vertalen van oude boeken over Chinese geneeskunde beziggehouden en schrijf ik boeken over praktische levensvragen.
Boekje voor stresskippen
Boekje voor stresskippen
ISBN: 9789049104610
Door: Guus Martens

 

Verschijningsdatum: 15/09/2010
Uitgegeven door: Het Spectrum
Druk: Tweede druk
Aantal pagina's: 108

 

bestel het boekje bij bol.com

download het boekje bol.com

Voor zijn andere boeken zie de sites:
http://www.guusmartens.nl
http://www.praktische-filosofie.nl
http://www.chinesegeneeskundeboeken.nl
http://www.stresskippen.nl
http://www.deugden.com
http://www.zelfkennis.net
http://www.angsthazen-boekje.nl
http://www.liefdevolleseks.nl

Recensies Stresskippen:

NBD|Biblion recensie
Stress kan een mens in zijn doen en laten erg verstoren. De ene persoon heeft meer last van stress dan de ander. In dit boek in klein, bijna vierkant pocketformaat wordt beschreven hoe je met stress kunt omgaan en hoe je dit op het moment dat hij opspeelt, kunt verminderen. Het is een handboekje dat je door een stressmoment heen kan helpen. Na een beschrijving hoe stress kan ontstaan, krijgt de lezer tips die uiteenlopen van ademhalingstechnieken tot vriendelijk zijn om stress te voorkomen. Een praktisch boekje met een vrolijke lichte benadering van het onderwerp. De tips zijn duidelijk en uitvoerbaar. Doordat ze zeer uiteenlopend zijn, zal er voor iedere lezer wel een wijze tussen zitten die past. Niet alleen voor stresskippen een aardig boekje om jezelf beter te kunnen managen. Geillustreerd met cartoonachtige tekeningen in zwart-wit.
(NBD|Biblion recensie, Drs. M.L. de Jager)

 

Zo grappig als de titel en voorkant is, zo serieus is de inhoud van het boekje. Het boekje, dat met opzet dun en compact is gehouden, bevat een serieus plan van de aanpak voor stress en stressklachten. Geen uitgebreide informatie hoe stress ontstaat en wat stress met je lichaam doet, maar vooral directe tips gericht op beheersing en vermindering van stress. Naast het zorgen voor een goede lichamelijke conditie kunnen o.a. meditatie- , aandachts- en ademhalingsoefeningen hierbij helpen. Voorbeelden van dit soort oefeningen geeft het boekje dan ook in overvloed. De toon van het boekje is opgewekt en soms met humor. Een handig boekje voor wie last heeft van stress en hier wat aan wil doen.
(Boeken.rubriek.nl)



Een klein, vierkanten handboekje dat je op een leuke manier zal begeleiden in het herkennen en verwerken, vermijden van het gevoel van stress, dat we allen wel eens hebben, en voor sommigen een somatisch gegeven wordt. Doorheen een achttal hoofdstukken gaan we op zoek, naar enerzijds de wijzen waarop je stress kan ontdekken, de stressoren en de –klachten onderscheiden, om dan de aanpak aan de nemen… Hoe de klachten wegwerken, de gevoeligheid voor stress wegwerken, en de manier om dit concreet aan te pakken. En dan het ernstige werk… Op zoek naar de aandacht, niet enkel onder theoretische benadering, maar ook met oefeningen en concrete tips. Het onder controle houden van de ademhaling, het aanraden van actief gedrag zoals wandelen, het overtuigen en de manieren waarop je dit kan verwerken, alsook de manier waarop je een vriendelijk mens kan zijn zonder jezelf te verliezen, maar toch met aandacht voor een aantal overwegingen zoals begerigheid, egoïsme, smaad, nijd, misleiding, en zovele andere zaken die hierop kunnen inspelen. Natuurlijk is de lichamelijke conditie een belangrijk gegeven, en dit zien we in het laatste hoofdstuk… Een niet echt opvallend boekje, maar met een gecondenseerde benadering die je zal doen vermijden turven ter hand te nemen, die vaak niet zo efficiënt zijn als dit down by earth-boekje.
(P. Vandendaele op de site boekenbank.be)

bestel het boekje bij bol.com

download het boekje bol.com